Hallo,
Mijn naam is Andrea, ik ben 36 en heb een dochter van bijna 10 jaar.
In maart 2004 werd bij mij een hersentumor ontdekt..een astrocytoom links voor. In juni 2004 ben ik in het UMCG geopereerd. Ze hebben het meeste van de tumor proberen weg te halen, maar alles verijderen lukt niet.
Je kunt niet echt zeggen wat de eerste symptomen van een hersentumor zijn want dat verschilt per persoon en het ligt er maar net aan waar de tumor zich bevindt.
De ene krijgt epileptische aanvallen uit het niets, de ander krijgt evenwichtsproblemen en weer een ander kan opeens zijn arm of been niet meer bewegen of enorme hoofdpijn of kan ineens niet uit zijn/haar woorden komen. Ik had voor de operatie nooit hoofdpijn maar voelde me 's morgens erg misselijk en had het gevoel dat ik een kilo watten in mn hoofd had zitten. Ik had ook een zoem in mn hoofd, net alsof er op de achtergrond een droger aan het draaien was..

De misselijkheid kwam van het feit dat je hoofd gesloten is en de tumor groeit en nergens heen kan en tegen het hersenvlies aandrukte. Gek genoeg heb ik na de operatie wel hoofdpijnen die niet meer weg te krijgen zijn maar daar leer ik mee leven.. Ik had ook een enorm drukkend gevoel in mn hoofd. Voor de operatie heb ik 1 epileptische aanval gehad en na de operatie 2x. Ik heb ook medicijnen tegen epilepsie omdat ze in je hoofd hebben zitten frutselen moet je die wel slikken..
Nu gaat het redelijk goed met mij, ik krijg om de paar maand weer een MRI scan om te kijken of er niks is aangegroeit en of het rustig is...
Dit zijn uiteraard mijn eigen ervaringen en zoals ik al zei: het verschilt per persoon en per plek waar het zich bevindt.
Groeten, Andrea.